Skogsbrand och skola

Det har brunnit i skogen utanför Rimforsa och alla i Kisa och Rimforsa (och flera ställen antar jag ...) har varit utan ström tills imorse någongång. Snacka om jobbigt värre. Har inte ätit något vettigt på typ 24 timmar. Vi hann inte laga mat föränn dom stängde av strömmen. Vi hade inget att göra så samtidigt som vi lyssnade på Sverige - Grekland matchen så åkte vi och kollade. Stora rökmoln, bönder med traktorer (+ tankgrejimojer såklart) och brandbilar som tog vatten från sjön i närheten. Och helikoptrar som vattenbombade. Ascoolt. Men det stank som fan och det är ju inte så kul för de som var tvugna att evakueras. Branden är dock fortfarande inte under kontroll. Verkligen inte kul.

Idag har jag varit i skolan - fick reda på betygen i samhäll. Och efter det hade jag matteprov - som jag tror gick bra. Men jag är sjukt nervös alltså. Tänk om jag inte får G på dem :S aaaah! Ja, han meddelar väl mig då - om så skulle vara fallet. Så att jag kan förlänga kursen och få G i matten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0