Grilla ikväll

Vi ska grilla här hemma nu. Hamburgare till mig. Sara åkte till Stockholm igår med klassen och stannade kvar så hon är forfarande hos sin pojkvän. Mamma jobbar och Erik är någonstans. Pappa handlar inför grillningen. Det är 23 grader ute och riktigt solarväder så jag är endast här för att uppdatera om de senaste dagarna. Jag ska ut och sola mina bleka(!) ben.

Torsdagen bestod av ett "Vänner"- avsnitt och filmen "Just my Luck" med Lindsay Lohan i huvudrollen och godis, pepsi och chips. Skolböckerna låg på bordet för att det skulle se ut som att jag pluggade och för att jag inte skulle få dåligt samvete för att jag inte pluggade. Mamma hade en massa gäster och det doftade äckliga ljus i hela huset och jag satt ensam i källaren. Och sen såg vi på hockey VM - matchen mot Danmark (hockeynörd - jag vet).

Det var svenskaredovisning idag då. Hade inte pluggat så mycket om jag ska vara ärlig. Men det blev bra. Eller ... det gick superbra tycker jag. Nu ska jag råplugga till matteprovet på måndag - ute i solen såklart. Och alla andra prov - i praktisk marknadsföring bland annat. Sen är det nationella nästa vecka med. Så himla kul ... INTE! Men det ska bli skönt att göra dom där matteproven. Så att jag slipper dem. Känner mig verkligen stressad med matten och tänkte göra en del tal nu i helgen. Sen ska jag läsa "Frankenstein" och "Tomorrow when the War Began".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0